vrijdag 1 juni 2007

Hello world ! (of het hoe en waarom van deze blog)

Op 7 juni 2007 worden m'n kaken operatief rechtgezet. Ik heb op het net al heel wat info kunnen vinden, maar toch kan het interessant zijn om ook mijn belevenissen daaromtrent maar wereldkundig te maken.

Ik ben 35 en sinds 2 jaar een beugelbekkie. Beter laat dan nooit... Ik heb een zgn. open beet, dat wil zeggen dat m'n kaken elkaar niet raken aan de voorkant. Ik kan dan ook sinds jaren niet meer nagelbijten, en hoewel dat niet de reden was om aan een beugel te beginnen, geeft het wel aan dat er iets niet helemaal goed gaat. Vroeger kon ik dat namelijk als de beste, nagelbijten. Wat ik wel goed kan is m'n tong uitsteken zonder dat ik m'n kiezen van elkaar haal (hoe lui kun je zijn...).

Ik ben dan ook niet aan de beugel geraakt omdat ik er zo graag mooier uit wil zien ; na jaren m'n kop-met-scheve-tanden te hebben aanschouwd in de spiegel ben ik daar wel aan gewend. Ik heb dan ook geen doorzichtig spul op m'n tanden, geef mij maar de ouderwetse stalen-plaatjes-versie, dan kan iedereen zelfs van ver al zien wat er nou precies op m'n tanden zit.

Dat ik nu pas aan het bloggen sla heeft te maken met het feit dat het hele beugelverhaal me tot nu toe niet echt eng leek. Maar die kaakoperatie, daar zie ik toch wel tegenop, vooral na alle verhalen die ik heb gelezen. De bovenkaak wordt gekanteld, de onderkaak naar voren en de kin gaat ook los, zodat m'n kaakchirurg me een evenwichtig profiel kan aanmeten. Het geheel wordt aan elkaar geschroefd met roestvrijstalen plaatjes en boutjes. Daarna vloeibaar voedsel en wekenlang ziekteverlof... Waaaaaar ben ik aan begonnen?!

1 opmerking:

beegees zei

heel knap van je , sterkte, en spreek je van de week nog, mams