zaterdag 9 juni 2007

Dag 0 - de operatie

Tja, als je zo'n 20 uur in comateuze toestand doorbrengt kun je er weinig over vertellen. Ik was vroeg aan de beurt, half tien, en ze waren nog niet klaar met electrodes plakken of ik was al onder zeil.

De operatie heeft zo'n 2,5 uur geduurd en 'is goed verlopen' zoals me achteraf is verteld. De narcose duurde ruim 7 uur, maar ik heb weinig herinneringen van voor 8u 's avonds. En de herinneringen van die nacht zijn samen te vatten in ongemakkelijk ademen en ongevoelige lippen (geen pijn want lekker aan de morfinedrup).

Hieronder een foto van die eerste dag: nogal goor maar je ziet de drains vanuit de binnenkant van m'n wangen. Verder coolpacks tegen m'n wangen en die verschrikkelijke dingen in m'n neus...


3 opmerkingen:

Anoniem zei

hee kirpy
ik krijg binnenkort ook een operatie aan mijn kaak. de onderkaak wordt naar voren gezet. maar al die draadjes in je neus en in je mond, is dat erg vervelend. en wat vond jij in het totaal, dat het meeviel of tegenviel?

groetjes Kim Schilderink

Anoniem zei

wat ik zocht, bedankt

Anoniem zei

Ik word ook binnenkort geopereerd aan mijn kaak. Mijn bovenkaak word 1 cm naar boven gezet en mijn onderkaak 1 cm naar voor..
Voor wat die draadjes? Zuurstof of?