zondag 26 augustus 2007

Twee-en-een-halve maand later...

Tweeëneenhalve maand na de operatie en eigenlijk weinig te melden: geen nieuws is goed nieuws! Ik heb niet meer dat 'slapende' gevoel in m'n wangen, de zwellingen zijn bijna allemaal weg, behalve langs m'n neus, en er begint zelfs wat beweging te komen in m'n onderkaak !

Want bovenvermelde onderkaak blijkt een beetje lui te zijn, volgens m'n fysio. Naar links wil die nog wel een halve millimeter opschuiven, maar naar rechts is geen optie. En dus eet ik als een konijn, terwijl ik eigenlijk moet eten als een koe (dat zijn zijn woorden, niet de mijne). Nu doe ik dus braaf elke dag wat oefeningen voor de spiegel: tong uitsteken, tong in je wang steken, enzo. Ook goed voor de lachspieren van eventuele badkamerdelers.

Ik vind zelf dat mijn gezicht niet zo erg veranderd is, maar blijkbaar valt het wel op: mensen die me drie, vier maanden geleden voor het laatst zagen, vinden dat ik er heel anders uitzie. "Harmonischer", hoor ik het meest. "Minder rond", ook wel vaak. Maar misschien komt dat laatste gewoon van het afvallen: ben nu 5 kilo kwijt sinds de operatie en dat zal dus ook wel zichtbaar zijn.

En hoe gaat het verhaal dan verder? Tja, voorlopig nog fysiotherapie, hier en daar wat dingetjes rechtzetten, waarschijnlijk toch nog die ene verstandskies eruit (januari?), en hopelijk ben ik tegen de kerst mijn zichtbare bedrading kwijt! Dan natuurlijk nog een paar keer bleken, wat grijze vullingen vervangen door witte, en tegen zomer 2008 hoop ik dan de smile van m'n dromen te hebben. We'll see...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi hoi,

Alles gaat dus redelijk voorspoedig. 5 kilo kwijt toe maar. Ik ben nu 1 kilo kwijt. Dus je moet eten als een koe haha. Je kaak wil niet ver genoeg open?
Hopelijk is dat snel verholpen met wat fysiotherapie.
Ik doe ook al flink aan lach training en kusjes geven haha.

Groetjes Jolanda.

beegees zei

ziet ergoed uit, alleen die losse kin vind ik nog eng, maar komt goed, liefs mams

Bianca zei

Hoi, wat een humoristische manier van schrijven heb jij.. helemaal geweldig.
Ik ben via Jolanda op je site gekomen, aangezien ik ook een kaakoperatie achter de rug heb bijna een jaar geleden, is het wel interessant om andermans ervaringen te lezen.
Succes nog met de laatste loodjes !