zondag 16 september 2007

Ruim drie maanden later: return of the rubber

Drie maanden later gaat alles prima: geen 'slapende' wangen meer, ik durf zelfs alweer met m'n kin in de hand te hangen wanneer iemand me een stomvervelend verhaal vertelt (daarvoor had ik het idee dat die kin wel eens los kon schieten), en overal is het gevoel terug. Zelfs m'n fysiotherapeut was niet ontevreden over de beweeglijkheid van m'n onderkaak!

MAAR... afgelopen vrijdag naar m'n nieuwe ortho geweest en die heeft me weer aan de elastiek gezet. Drie elastiekjes, evenveel als de eerste keer, maar nu alledrie vooraan in de mond en dus alledrie zichtbaar. Mijn collega's (sommigen dan) moeten er hard om lachen, mijn lief vindt het maar eng (ze zouden wel eens stuk kunnen springen tijdens een zoen ofzo). En bovendien moet ik nu dubbel zo hard werken aan de beweeglijkheid van m'n onderkaak, want met die elastieken de hele dag in zit m'n kaak natuurlijk stil.

En mocht je je nu afvragen waarom ik een nieuwe ortho heb: de eerste is vertrokken naar een scandinavisch land om daar de fijne kneepjes van het tandaligneren te leren. Ze heeft beloofd om de boel op een afstand te blijven volgen (via deze blog) en in januari komt ze terug om te zien of het al af is. Behalve natuurlijk als ze daar een grote blonde Deense beer tegenkomt :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hoi,

Met een lach heb ik je hele verhaal gelezen... ik ben 34 jaar en draag ook een beugel, over een kleine 2 weken krijg ook ik een kaakoperatie... en ben nu toch maar eens rond gaan surfen naar ervaringen van anderen... dus ik krijg hamsterwangen, moet arnica halen (heb dat wel in zalfvorm hier voor de kids als die vallen), en het gaat wel pijn doen allemaal..... maar ook ik kan niet terug... heb een overbite die door de beugel maar eens zo duidelijk is nu!! Onderkaak moet 8mm naar voren en mijn bovenkaak moet iets kanteld worden vertelde de ortho in de beginfase OF de kin wordt gecorrigeerd..... volgende week het gesprek met de kaakchirurg, dan hoor ik wat er nou allemaal gaat gebeuren.... en ik krijg dus overal slangen in bijna alle holtes, jeetje zeg.... een urine-opvang, dus geen onderbroek en niks aan bij de operatie.... maar het eindresultaat bij jou ziet er nu al super uit vind ik!!! Fijn dat je dit zo uitgebreid beschreven hebt.... ik heb ook wel iets opgeschreven, kijk maar op mijn space als je daar zin in hebt!


Groetjes!!

Anoniem zei

Hoi hoi,
allereerst dank voor je berichtjes op mn blog.
Dus je mag weer aan de elastiekjes, jippie. En waarom is dat weer nodig dan?
Ja dat hangen op mn kaak vind ik nog wat eng. Nog een paar weken en dan durf ik het wel weer.
Ja die mannen vinden die elastiekjes maar creepy haha.

Groetjes Jolanda.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.