dinsdag 7 augustus 2007

Twee maanden na dato...

't Is al een maand geleden sinds m'n laatste berichtje! Daaruit blijkt wel weer dat het leven gewoon z'n gangetje gaat...

Toch is het niet altijd even makkelijk geweest vanwege die elastiekjes. Regelmatig scheurde een mondhoek wanneer ik er eentje probeerde te plaatsen achterin m'n mond. Juist wanneer ik me moest haasten (dus eigenlijk elke ochtend), wilde er een elastiek niet in en bleef ie maar losschieten. Natuurlijk tegen m'n lippen, die dan ook regelmatig blauw zagen. Wanneer ik praatte, sliste ik ontzettend door die dingen. En het vervelendste: de reactie van mensen die die dingen zagen zitten in m'n mond. Een schoonheidsprijs verdiende ik inderdaad niet met zo'n dubbele V over m'n tanden gekruisd...

Maar oké, vandaag opnieuw naar mevrouw Orthodont geweest, en ik hoef geen elastieken meer! M'n kaken staan op de juiste plaats dus als alles goed gaat hoef ik die dingen nooit meer in. Oefff!

Door die elastieken kreeg ik trouwens opnieuw een spleetje tussen m'n tanden. Daar was ik niet ongerust over want m'n tanden reageren altijd snel op externe stimuli. Ortho wilde m'n enthousiasme toch wat temperen, en zei dat het wel even kon duren voordat dat spleetje zou verdwijnen. Ze plaatst het mini-elastiekje dat de twee tanden tegen elkaar moet zetten, plooit de nieuwe draad die erbovenop moet, draait zich om om die draad in m'n blokjes te schuiven en constateert dat het spleetje al zo goed als verdwenen is. Hoezo snel ? ;-)

En een recent fotootje (copyright Alex) :

1 opmerking:

Anoniem zei

Heee daar is weer een berichtje!
Ja die elastiekjes lijken me echt verschrikkelijk....
Fijn dat je ze nu niet meer hoeft te dragen!!
Dat is zeker snel!!!
Hoelang moet je je beugel nog dragen?? (ongeveer)